برای سفارش انجام فصل 4 پایان نامه با نرم افزار SmartPls از طریق لینک پایین صفحات سایت برای ما پیام بفرستید
“اطمینان شرق” یک شرکت آماری دارای گرید مرکز آمار ایران، نماد اعتماد الکترونیک و تجربه 14 ساله است
مراقب افراد سودجویی که بدون داشتن تخصص آماری اقدام به قبول سفارش تحلیل معادلات ساختاری می کنند، باشید …
…. این افراد، پس از اخذ وجه قادر به پشتیبانی تا زمان دفاع پایان نامه و رفع ایرادات اساتید نیستند و به تماس های شما پاسخ نخواهند داد !!
…. این اشخاص اکثرا فاقد تلفن ثابت و آدرس دقیق دفتر کار بوده و هیچ نوع نظارتی از جانب نهادهای قانونی کشور را نپذیرفته اند.
سوالات خود در خصوص هر مطلبي که در سايت مطالعه مي کنيد را در بخش ديدگاه (در انتهاي مطلب) درج نماييد تا به آن پاسخ دهيم. از طريق ايميل از پاسخ ما به سوالتان مطلع خواهيد شد.
@جایزه دارید اگر مطمئن تر از ما یافتید ! @

استراتژی ساخت مدل به مجموعه فعالیت هایی اشاره دارد که پژوهشگر برای مقاصد خود به کار می گیرد. در مدل معادلات ساختاری استراتژیهای ساخت مدل بستگی به روابط بین سازه های پژوهش دارد. برخی اوقات این روابط از قبل مشخص شده اند و مبانی نظری تایید کننده روابط به وفور یافت می شود. در این موارد هدف پژوهشگر تایید این روابط در مدل تحقیق خود، که از تحلیل داده های مربوط به جامعه آماری مورد نظر او حاصل می شود،‌ می باشد.

در موارد دیگر روابط موجود بین سازه ها به سختی توسط مبانی نظری پیشین تایید می شوند و هدف محقق در این مواقع کشف روابط موجود است.

در اینجا به سه نوع از استراتژی های مدل معادلات ساختاری اشاره می کنیم:

استراتژی تایید مدل

در این استراتژی محقق یک مدل شامل سازه ها و روابط بین آنها، بر اساس مبانی نظری پژوهش خود تدوین کرده و با استفاده از مدل معادلات ساختاری بررسی می کند که چقدر این مدل با داده های جمع آوری شده ی از نمونه آماری خود متناسب است. بررسی تناسب مدل یکی از کارهای لازم در مدل سازی معادلات ساختاری می باشد.

 استراتژی مقایسه مدل

این استراتژی از طریق مقایسه مدل تخمین زده شده با مدل های جانشین دیگر صورت می پذیرد. در مدل معادلات ساختاری همواره مدل های جانشینی وجود دارند که می توانند  جای مدل فعلی قرار گیرند و محقق از طریق مقایسه مدل حاضر با مدل های جانشین دیگر به بررسی برازش مدل خود می پردازد. مدل های هم ارز یکی از انواع این مدل ها هستند که محققین به وجود آنها اشاره کرده اند.

در مورد تمامی مدل های مورد استفاده در SEM، یک مدل هم ارز وجود دارد. در این مدل تمامی سازه های موجود در مدل اصلی وجود دارند با این تفاوت که روابط بین سازه ها در مدل های هم ارز متفاوت می باشد و در حقیقت محقق باید با مقایسه مدل تدوین کرده خود با سایر مدل های هم ارز، بهترین مدل از نظر برازش بهتر را انتخاب کند. باید تذکر داد که هرچه مدل پیچیده تر و حاوی سازه های بیشتری باشد، تعداد مدل های هم ارز نیز بیشتر خواهد بود.

استراتژی توسعه مدل

در این استراتژی به دنبال بهبود مدل اصلی تدوین یافته توسط پژوهشگر هستیم. مدلی که ابتدا تدوین می شود ممکن است در قسمت های اندازه گیری و ساختاری اشکالاتی داشته باشد که با اصلاح  آنها بتوان برازش مدل را بهبود داد.

نکته ضروری در اینجا توجه به این مطلب است که هیچ گونه تغییر و اصلاحی در مدل تحقیق نباید بدون بررسی و مطالعه دوباره مبانی نظری پژوهش صورت پذیرد. به عبارت دیگر از تغییر و اصلاح در مدل با مبانی نظری و مطالعات پیشین هم خوانی نداشته باشد، محقق باید در استفاده از مدل جدید احتیاط کند.

 

 

 

امتیاز شما به این نوشته
اگر مطلب را مفید می بینید، برای دوستان خود به اشتراک بگذارید:
درباره سيد مجتبي فرشچي

کارشناسی ارشد خود را در رشته آمار، گرایش اقتصادی-اجتماعی از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفته ام. به عنوان مدیریت این شرکت، مایلم با کیفیت ترین خدمات را در زمینه مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Smart Pls به محققان و دانشجویان کشور ارائه نماییم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام؛ پس از مطالعه هر مطلب در سايت، مي توانيد سوالات خود را در بخش ديدگاه در پايين آن صفحه درج نماييد. ما پاسخ خواهيم داد و شما از طريق ايميل از پاسخ ما به سوال خود مطلع خواهيد شد.

شرکت آماری اطمینان شرق

کليک کنيد: ارتباط با پيام رسان سروش