برای سفارش انجام فصل 4 پایان نامه با نرم افزار SmartPls از طریق ایمیل یا واتس آپ یا سروش با ما ارتباط بگیرید.
“اطمینان شرق” یک شرکت آماری دارای گرید مرکز آمار ایران، نماد اعتماد الکترونیک و تجربه 14 ساله است
مراقب افراد سودجویی که بدون داشتن تخصص آماری اقدام به قبول سفارش تحلیل معادلات ساختاری می کنند، باشید …
…. این افراد، پس از اخذ وجه قادر به پشتیبانی تا زمان دفاع پایان نامه و رفع ایرادات اساتید نیستند و به تماس های شما پاسخ نخواهند داد !!
…. این اشخاص اکثرا فاقد تلفن ثابت و آدرس دقیق دفتر کار بوده و هیچ نوع نظارتی از جانب نهادهای قانونی کشور را نپذیرفته اند.
سوالات خود در خصوص هر مطلبي که در سايت مطالعه مي کنيد را در بخش ديدگاه (در انتهاي مطلب) درج نماييد تا به آن پاسخ دهيم. از طريق ايميل از پاسخ ما به سوالتان مطلع خواهيد شد.
@جایزه دارید اگر مطمئن تر از ما یافتید ! @

استراتژي ساخت مدل به مجموعه فعاليت هايي اشاره دارد که پژوهشگر براي مقاصد خود به کار مي گيرد. در مدل معادلات ساختاري استراتژيهاي ساخت مدل بستگي به روابط بين سازه هاي پژوهش دارد. برخي اوقات اين روابط از قبل مشخص شده اند و مباني نظري تاييد کننده روابط به وفور يافت مي شود. در اين موارد هدف پژوهشگر تاييد اين روابط در مدل تحقيق خود، که از تحليل داده هاي مربوط به جامعه آماري مورد نظر او حاصل مي شود،‌ مي باشد.

در موارد ديگر روابط موجود بين سازه ها به سختي توسط مباني نظري پيشين تاييد مي شوند و هدف محقق در اين مواقع کشف روابط موجود است.

در اينجا به سه نوع از استراتژي هاي مدل معادلات ساختاري اشاره مي کنيم:

استراتژي تاييد مدل

در اين استراتژي محقق يک مدل شامل سازه ها و روابط بين آنها، بر اساس مباني نظري پژوهش خود تدوين کرده و با استفاده از مدل معادلات ساختاري بررسي مي کند که چقدر اين مدل با داده هاي جمع آوري شده ي از نمونه آماري خود متناسب است. بررسي تناسب مدل يکي از کارهاي لازم در مدل سازي معادلات ساختاري مي باشد.

 استراتژي مقايسه مدل

اين استراتژي از طريق مقايسه مدل تخمين زده شده با مدل هاي جانشين ديگر صورت مي پذيرد. در مدل معادلات ساختاري همواره مدل هاي جانشيني وجود دارند که مي توانند  جاي مدل فعلي قرار گيرند و محقق از طريق مقايسه مدل حاضر با مدل هاي جانشين ديگر به بررسي برازش مدل خود مي پردازد. مدل هاي هم ارز يکي از انواع اين مدل ها هستند که محققين به وجود آنها اشاره کرده اند.

در مورد تمامي مدل هاي مورد استفاده در SEM، يک مدل هم ارز وجود دارد. در اين مدل تمامي سازه هاي موجود در مدل اصلي وجود دارند با اين تفاوت که روابط بين سازه ها در مدل هاي هم ارز متفاوت مي باشد و در حقيقت محقق بايد با مقايسه مدل تدوين کرده خود با ساير مدل هاي هم ارز، بهترين مدل از نظر برازش بهتر را انتخاب کند. بايد تذکر داد که هرچه مدل پيچيده تر و حاوي سازه هاي بيشتري باشد، تعداد مدل هاي هم ارز نيز بيشتر خواهد بود.

استراتژي توسعه مدل

در اين استراتژي به دنبال بهبود مدل اصلي تدوين يافته توسط پژوهشگر هستيم. مدلي که ابتدا تدوين مي شود ممکن است در قسمت هاي اندازه گيري و ساختاري اشکالاتي داشته باشد که با اصلاح  آنها بتوان برازش مدل را بهبود داد.

نکته ضروري در اينجا توجه به اين مطلب است که هيچ گونه تغيير و اصلاحي در مدل تحقيق نبايد بدون بررسي و مطالعه دوباره مباني نظري پژوهش صورت پذيرد. به عبارت ديگر از تغيير و اصلاح در مدل با مباني نظري و مطالعات پيشين هم خواني نداشته باشد، محقق بايد در استفاده از مدل جديد احتياط کند.

 

 

 

استراتژي های مدل سازي معادلات ساختاری
5 (100%) 1 vote
درباره سيد مجتبي فرشچي

کارشناسی ارشد خود را در رشته آمار، گرایش اقتصادی-اجتماعی از دانشگاه شهید بهشتی تهران گرفته ام. به عنوان مدیریت این شرکت، مایلم با کیفیت ترین خدمات را در زمینه مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار Smart Pls به محققان و دانشجویان کشور ارائه نماییم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلام؛ پس از مطالعه هر مطلب در سايت، مي توانيد سوالات خود را در بخش ديدگاه در پايين آن صفحه درج نماييد. ما پاسخ خواهيم داد و شما از طريق ايميل از پاسخ ما به سوال خود مطلع خواهيد شد.

اگر تعداد ديدگاه ها زياد بود براي جستجو از ctrl+f استفاده کنيد.

شرکت آماری اطمینان شرق

1
×
سلام. چنانچه قصد سفارش تحلیل دارید، می توانید از طریق واتس آپ {09198180991} با ما ارتباط بگیرید.
روی آیکن واتس آپ کلیک کنید: